חיפוי קירות ביקשתם? חיפוי קירות קיבלתם


אחת מקוראות הבלוג ביקשה שאמליץ על חיפוי קיר בסלון שלהם.
אז קצת קשה להמליץ מבלי לראות את החלל ואת האזורים שקרובים אליו. ביקשתי שתשלח תמונות ואולי משם אוכל להמליץ.  בכל מקרה אני ממליצה להתייעץ עם אשת מקצוע שתגיע אל ביתכם ותתאים עבורכם את העיצוב האופטימלי.

בעקבות הבקשה שלה החלטתי לעשות סקירה עבור כולם.

בעידן השפע כמו בעידן השפע יש שפע אפשרויות - צבעים, מרקמים,חומרים וטקסטורות. צבע, טיח, טפטים, אבנים בשפע סגנונות ןמרקמים, קרמיקה, גרניט פורצלן, עץ, פסיפס, מדבקות ועוד

כמו בכל שינוי שאתם רוצים לערוך בבית חשוב להתאים את החיפוי לצרכים שלכם, לטעם וכמובן לתקציב . חשוב שתאהבו את הבחירה שלכם ולאו דווקא לבחור במשהו שראיתם אצל חברים , שכנים או בז'ורנל. טרנדים סופם להתחלף. מומלץ לבצע בחירה אישית ומותאמת באופן אופטימלי לחלל ולצרכים שלכם.

צבע -האופציה הפשוטה והזולה ביותר היא צבע.
כמות הגוונים במניפות היא עצומה. 
ניתן  לצבוע חדר שלם באותו גוון או חלק מהקירות בחדר או חלק מהקיר או את אותו קיר בכמה גוונים.




צביעה של קיר אחד בגוון טורקיז ושאר החדר בשמנת
עיצוב וצילום: לונה לירם




טיח פיגמנטי -הוא אופציה נאה וגם אותו ניתן למצוא במספר עצום של גוונים, בעוביים שונים של הגרגרים , טכניקות שונות של מריחה ועוד.
ניתן לשלב אופציה זו עם עוד אופציות. לדוגמא חצי קיר בחדר שירותים מחופה בקרמיקה והחצי השני בטיח פיגמנטי. מדובר בשילוב מעניין.


מדבקות לקירות  - גם פה יש אין ספור אפשרויות. קיימות בשוק מדבקות שיכולות להתאים לכל חלל בבית כולל מדבקות שניתן להדביק על אריחים קיימים ואף על רצפות.



טפטים – הטפטים שהיו בכל בית בשנות ה-70 חזרו והם פה בגדול. מגוון הטקסטורות והדוגמאות גם פה הוא אין סופי. טפט יכול לשדרג כל חלל בבית. מה שנותר הוא לבחור.




אבנים – לאורך כל השנים ניתן היה לראות חיפויים באבני קרמיקה או גרניט פורצלן בעיקר בחדרים 'רטובים'  - מטבח , חדרי שירותים ואמבטיה,אך היום ניתן לראות חיפוי באבנים במגוון חללים. כאשר מומלץ להתמקד בקיר מרכזי ולהבליט אותו באבן מסוימת.
כיום הטרנד הרוווח בארץ ובעולם הם הבריקים וניתן לראותם בקירות פנימים וחיצוניים. הבריקים האותנטים מגיעים אלינו לאחר שפורקו מבתים וייבאו אותם לארץ וניתן לקבל אותם במספר גוונים וגדלים. מדובר באבנים יקרות למדי והעלות שלהם נגזרת מכך שבעבר ייצרו אותם בעבודת יד וכיום מפרקים אותם מבתים ישנים ומייבאים אותם לארץ. מדובר באבן מאוד ייחודית שלצערי לא מתאימה לכל כיס.
ישנם הבריקים המודרניים שעוברים עיבוד מיוחד והם סינטטיים. היתרון שלהם שניתן לקבלם במגוון גדלים וגוונים ובמחיר נמוך יותר.



קרמיקה - בשוק הקרמיקה יש אין ספור אופציות – גוונים, גדלים, טקסטורות, מבריק , מט, חצי מבריק ועוד. באופציה הזאת נשתמש בעיקר בחדרי אמבטיה ושירותים וכמובן בחיפוי קיר מטבח בין השיש לארונות עליונים.
כאשר בוחרים קרמיקה כדאי להתאים את החומר לצרכים שלכם.
כדאי לקחת בחשבון שצבעים מאוד בהירים יהיו פחות פרקטים וכל לכלוך יראה. ועל האריחים המבריקים יראו סימני ניגוב וטיפות שהתייבשו. 

בחיפוי מטבח אני לא ממליצה על שימוש באבנים טבעיות ובקטגוריה הזאת נכנסים גם הבריקים הטבעיים, נכון הן יפות מאוד, אך כיוון שהן טבעיות אין עליהן זיגוג ולכן הן סופחות לתוכן נוזלים. תארו לכם איזו השפעה יכולה להיות עליהן משמן, רוטב או נוזל אחר.ובמטבח יש כאלה בשפע. 
בעיצוב חשוב לשלב יופי עם פרקטיקה. גם מריחת סילר לא פותרת את הבעיה. יש מגוון אופציות נפלאות וותרו על ההרפתקה של אבן טבעית במטבח.
עוד אני ממליצה שמעל הכיריים יהיה חיפוי של אריח חלק ולא מחוספס, כי את החלק ניתן לנקות בקלות לעומת המחוספס.



חיפוי קרמיקה במטבח
שילוב אריחים חלקים עם אריחים צבעוניים
עיצוב וצילום: לונה לירם



פסיפסים – נראה אותם בעיקר בחדרירחצה ושירותים ובד"כ לא נחפה את כל הקירות בהם בעיקר בגלל שזה ייתן מראה 'עמוס' וגם העלות הכספית תהיה מאוד גבוה.
 פסיפסים נשלב עם קרמיקה אחרת. ניתן לחפות איתם מאחורי אסלות , בדופן האמבט, או בכל חלק אחר בחלל.



חיפוי עץ -  מדובר באופציה יפה שמקנה לחלל שפע חום. בשילוב נכון ובחירת גוונים נכונים ניתן לקבל עיצוב יפיפה.



כמו שאתם רואים השמים הם הגבול. יש הרבה אופציות לחיפוי ובכל אופציה יש מגוון עצום.
חשוב לבחור את האופציה שמתאימה לכם ביותר ושתתאים לחלל שלה היא נבחרה.
חשוב ביותר לבחור באיש מקצוע שיבצע את העבודה ושיהיה מקצועי ואמין. בדקו עבודות שלו וקבלו עליו המלצות. קניתם חומר יקר אז כדאי שהתוצאה הסופית תהיה באיכות גבוהה.
 יש לקחת בחשבון שעלות עבודה יכולה להגיע גם לפי שניים מעלות החומר. אבל איכות העבודה היא זו שתעשה את ההבדל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה